Blogger Layouts

Rabu, 8 Disember 2010

SURI...AMPUNKAN MAMA SAYANG...

ermmm...
maaflah...aku tak sampai hati nak upload pic suri..
aku sedih...
tapi Allah lebih sayangkan dia...
temenung aku sekejap...
memikir..tak sampai 2 jam...
suri tinggalkan kami semua...

jam 6.15 pg...aku bangun solat..
tgk mama poi dok dlm bakul...tgk bg suri minum susu...
lepas solat aku tido kejap..biasanya aku siap2kan makanan dorg..
harini jadik malas skit...

jam 8 pagi aku bangun untuk siap2 pegi keje...
denga mama poi dok bunyi sayu sgt...
macam panggil sesuatu...
aku jenguk...
mama poi panggil suri rupanye..
aku biarkan lagi...
lama2 dengar makin sayu...

aku pegi dekat bakul..
Ya Allah...ampunkan mama sayang...
mama lalai..sepatutnya mama jenguk kamu puas2 masa lepas solat tadi...
aku tengok mama poi..masih jilat suri..
sampai basah muka suri..
kau suruh suri bangun ye sayang..
suri dah takde...suri dah tinggalkan kita semua...

pagi sebelum tanam aku dah siap2 balut suri...
poi masih tak puas hati...dikuis2 balutan suri..
minta dibuka...
airmata aku makin laju...

aku buka balik balutan..
tunjuk pada poi..
anak kamu dah takde...
saba ye sayang....

sepanjang aku korek tanah..
tanam...poi tunggu tepi..yang paling tak sangka..
semua yg kecik2 tunggu depan pintu..adek...punya la dekat nak tengok jugak buat kali terakhir...walau tak nampak...

suri...maafkan kami semua...
tak sangka tempoh kau besama kami begitu singkat...
tapi kami tetap bahagia...
setidak2nya kau penah bahagiakan mama poi dan ahli2 kuaga yang lain...
damailah kau disana ye sayang...

lepas tanam..aku terus kunci pintu rumah dan gerak pegi keje..
dalam hati masih penuh tanda tanya...
kenapa dia boleh mati...

owh...aku bukan nak melawan takdir Tuhan...
cuma aku masih tertanya2...

5 ulasan:

  1. sedihnya.. lebih2 kalau tgk ibu kucing yg masih panggil anak dia yg dh mati.. sy pun ada bela kucing & tau bagaimana keadaan tu.. dlm 1 mggu ibu kucing akan still panggil & cari anak dia.. memang sedih sgt..naluri ibu tak kira haiwan sgt kuat kasih sayangnya

    BalasPadam
  2. Tuhan lebih sayangkan dia..pasti ada hikmahnya disebalik kejadian...SS bersabar n tabahkan hati..kita merancang ALLAh tentukan segalanya..

    BalasPadam
  3. sedihnya SS...tp betul lah jadik tanda tanya kan, xde kesan pape ke pada suri?

    BalasPadam
  4. smua yg trjd adalah ketentuan nyer, jgn dipertikaikn....SS telah diberi kesempatan tuk curahkn kasih sayang pd SURI walau sekejab cuma....damailah SURI disana, kami smua doakn yg trbaik tuk anak2 bulus kami smua....

    BalasPadam

makasih sebab sudi komen...