Blogger Layouts

Isnin, 28 Februari 2011

SHE IS EXTREMELY SURVIVOR...

tima kasih Tuhan...
kerana kasihankan aku....sudah berbesen2 aku rasa airmata aku habis....
semalam...betubi2 aku cium si utek...
dialah yg paling lembik haritu masa bawa ke vet...
sampai vet terpaksa suntik ubat utk bg tenaga pd dia...
dialah yang paling teruk menolak apa juga makanan...
sedaya upaya muntahkan semula....
macam2 cara aku buat...
mama tak mahu kamu mengalah.....
semua benda aku bagi dia makan...
semata2 nak tengok kamu makan....
.
.
.
.
.
.
makan....makan....makannnnnnnnnnn
.
.
.
.
sudahnya aku tahu juga apa kesukaan kamu....
ayam....ya ayam rebus, ayam goreng...
kamu paling benci nasi..siap paksa2 muntah....
.
.
.
alhamdulillah..akhirnya kamu kembali pulih...
perut sudah kembali boyot....
boyot bukan cacing...sebab sudah diberi ubat dan suntikan...
kamu sudah boleh berlari...
dan mama paling suka aksi kamu ini
.
.


yaaa....kamu sudah boleh lepak2 sambil tengok tv...
ALHAMDULILLAH...AKU BENAR2 BERSYUKUR...
UTEK, UCUK DAN ULAT SUDAH SEMBUH....
puan bunga....mama janji...hanya ayam akan masuk perut kamu...
sungguh selera yer....bagus....tak cukup ayam TESCO...
ayam pakcik sebelah mama kebas....
hehehehe....

OITTTT.....KO NAK SABOTAJ MAMA LAGI KE NIH...

si hyper kt umah ni...sape lagi kalau bukan puteri...
semalam..ade cubaan nak naikkan darah aku lagi sekali lagi...
aku tengah siyok2 tengok tv sambil baring2 kat tilam...
ko bleh plak nak tutup pintu....
.
.
.
.
.
BUNGAAAAAAAAAAA.....MAI SAT....MARAH SIKIT PUTERI NI....
.
.
.

tengok ler  gelagat budak ni tekejut..ekekekee....padan muka...sape suh nakai sangat...
.
.

video

cehhhh....ku pikir ko mau marah dia bunga...mencik tul...
bunga skrg tk mcm bunga dulu...bunga skrg sudah jadi bunga raya...
lemah lembut...
.
.
.
.
puteri...puteri..leh plak ko ua muka jakun tgk pintu tak gerak2...
dengan mangkuk makanan bterabur tumpah...
SAPE PUNYA KEJE NIHHHHHHHHHHHHHHHHHH......
.
.
.
.
DIA RELEKS JE KLUA NGAN MUKE TAK BERSALAH..
huhuhuhuh...memang leh sewel aku ngan puteri nih.....

PUTERIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII.........MAMA SUDAH TUKAR JADI SHREK NI...

WAAAAAAAAAAAAAAAARGHHHHHHHHH.....
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

plastik yg aku gantung utk letak sampah2 masyarakat sudah bertaburan di lantai...
aku baru nak pejamkan mata...
waaaaaaaaaaaaaaaa....
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
waaaaaaaaaaa
waaaaaaaaaaaaaa
.
.
.
.
TENGOK....SAPA PUNYA ANGKARA....
APE KO BUAT GAMBAR BLUR2 MCM NI INGAT KAWAN2 MAMA TAK KENAI KE TU KAMU HAAAAAAAAAAAAAAA.....!!!!

nak lagi bukti kukuh....
tenok bawah ni...
TENGOKKKKKKK...
video
HUHUHUH....
ape ingat dalam gelap takde sape kenal kamu...
tunggu sat....tunggguuuuu
.
.
.
.
video
HUHUHUH....
TENGOK...ANAK SAPA NI....
ANAK SAPA...............
HABAQ MAI SATTTTTTTTTTTT......

TIDAK TAHU...APAKAH ITU SUATU PETANDA...KAMU AKAN MENINGGALKAN MAMA BUAT SELAMANYA...

malam jumaat yang lepas...aku bersungguh2 main bersama dua anak2 puan bunga...
tak tahu kenapa...hinggakan aku sempat mengambil 2 rakaman video..
kamu bersungguh2 bermain....
buat mama ketawa...
buat mama gembira...
video

mama suka tengok gelagat kamu...
yang begitu setia dengan bekas merah ni...nampaknya kamu masih ingat hukuman yang puan bunga bagi untuk kamu ye sayang....
kini...tak siapa lagi yang mahu bermain dalam bekas merah tu...
mama masih letakkan ditempat yang sama...
mama tak mahu ubah...biar ia abadi dalam kenangan
mama tetap sayang kamu...walau hanya sekejap...
video
mama suka main dengan kamu alang...
kamu yang paling tak sabar tiap kali bau ikan rebus...
sampai penah panjat kain mama...
mama ingat semua tu sayang...
mama sayang kamu alang...
mama harap kamu aman di sana...
.
.
.
.
kalian berdua tahu...sejak kalian bdua tinggalkan mama...puan bunga jadi macam separuh gila..
asyik bunyi mencari2 kamu...
walaupun sebelum ditanam...mama biar puan bunga membersihkan muka dan badan kamu berdua..
tapi sampai sekarang dia masih mencari kamu berdua..
sampai mama terpaksa bawak puan bunga ke klinik...
dia tak mahu bagi ulat, utek dan ucuk minum susu..
sampaikan susu puan bunga mengeras...
terpaksa dicucuk dan diberi antibiotik..
puan bunga lebih banyak menyendiri sekarang...
cuma kadang2 utek dtg minta dibelai...
.
.
.
.
mama dh habis airmata sayang...
mama tk sampai hati tgk puan bunga dalam keadaan sekarang...
lebih banyak temenung...
tiap malam mama bawak puan bunga tido sama2...selalu bisik kat puan bunga...
anak2 kamu dah tak ada...
BUNGA....MAMA HARAP KAMU TABAH SAYANG...
ANAK2 KAMU DAH ADA DISISI TUHAN...
INSYAALLAH...DORANG BERDUA DAH SERONOK KAT SANA...
KAMU KENA KUAT...JAGA ANAK2 YANG LAIN..

.
.
.
.
Puan bunga dengan mama poi sekarang dah boleh duduk sebelah2..mungkin mama poi ade bg kata2 semangat kot...ermm...sudah2 la bgaduh....sama2 menumpang....

CACING PITA...PEMBUNUH ANAK2 BULUS KU...

AWAS.....GAMBAR DIBAWAH MENGANDUNGI UNSUR2 YANG MEMUALKAN...SILA SEDIAKAN PLASTIK SEBELUM TENGOK...HUHUHUHUH
.
.
.
.
.
.
.

cacing ni keluar lepas aku angkut semua budak2 ni g klinik bg ubat n antibiotik....
tapi kita hanya merancang...
Allah jua penentu segalanya....

Isnin, 21 Februari 2011

AKU KUAT MELAWAN PERASAAN BODOH...AKU TETAP TERIMA INI TAKDIR BUAT AKU...

PADA YANG SELALU BERKUNJUNG...YG TAK PUTUS2 BG SEMANGAT...
TERIMA KASIH BANYAK2....
sudah aku katakan..bantu tarik aku dari terus jatuh dalam lembah kesedihan...
alhamdulillah....aku dan bangun semula...
cepat betul masa berlalu...
bertubi2 mesej masuk bagi semangat....mesej dlm blog...
alhamdulillah...aku sangat2 bahagia ada ramai sahabat dan teman keliling aku....

KINI AKU KUAT MELAWAN PERASAAN BODOH NI...
BODOH SEBAB HAMPIR2 MENUTUP BLOG YANG TAK BERSALAH NI...
HAMPIR2 MENUTUP FB YG RAMAI KAWAN2 AKU BERKUMPUL...
BODOH TUL...APA PUNYA TURRR LAAA....
DAN YANG PALING BODOH...AKU CUBA BUANG DIRI AKU DARI DUNIA NI..
HOW STUPID LA KAMU INA.....
ERMMM...SO SKRG AKU SIDAH KEMBALI...HARAP2 TIADA LAGI CALITAN LUKA2 BODOH NI...
N ANGGAP SAJALAH SEMUA MASALAH NI ADALAH CIKGU..
CIKGU YANG MENGAJAR AKU UNTUK LEBIH KUAT...TABAH N KENTAL...

.
.
.
.
.
.
.

APA2 PUN AKU TETAP TERIMA INI TAKDIR UNTUK AKU...
THANKS A LOT TO ALL MY FRENS....

MAMA...ABG IPAN NGAN KAK PUTERI DH TK MARAH2 KITE...

HAI MAMA....kite nak cite ni...
harini..kite majuk ngan mak kite...mak kite pukul kite..sampai kite demam...
esok mama bawak kite pegi klinik yer...
OK...NANTI MAMA BAWAK KAMU...
HAAA...NAK CITE APE...

harini kite tido kat atas kosi...
abg ipan pun naik tido sama kite...hehehe...abg ipan dh tak marah2 macam ritu....


abg ipan bukan marah...dia penakut ekekeke...
hissing kamu tu sebab nk takutkan kamu jer...
OWHHH....BRU KITE FAHAM.....


tengok...abg ipan ngan kak puteri..selalu tido sesama...
harini dorg tido ngan kite....suke tau...kite demam...dorg tido himpit2 ngan kite bg panas...
mekasih abg ipan ngankak puteri...

AMBOI....MESRA NAMPAK...TAK TAKUT JAKIM DTG KE...???!!

hhehehe...mcm tu ler...dh masuk seminggu budak2 ni kt umah...
alhamdulillah...abg2 besar dah boleh terima adik2nye...walaupun kdg2 nmpk sgt dorg pening kepala nak kontrol kenakalan adik2...tapi dorg abg dan kakak yg baik..
selalu jaga adik2...kalau adik masuk bilik air...cepat2 suruh kelua...takut adik main air dlm besen mama...
.
.
.
cepat2 lah membesar yer sayang2 mama....
mudah2an semuanya sihat....

WAHHHHHHHHHHHH...LEPAKNYA KAMU....

hai mama...wanna join us...
huhhhh...menci...muat tgn je...nk ajak lepak..agak2 arrr...
ko ni spesis ape...kelawar ke...tido cenggitu...

bukan laa....mama ni...aku kan spesis kucing terbang...

mama...meh masuk sini...muat2..ade sepes lg...
MENCIK AKUUUUUUUUUUU....

mama....kt sini best...angin masuk ikut depan...kena muka..masuk ikut belakang..kena montot...besttt...

mama...jom ler kite lepak2 sini...

MAMA...NI APE...WANGI2...ADE KAYU....NAK BUAT APE NI..??!

MAMA...NI APE? WANGI BAUNYE....??
ni mop...dalam tu ade sabun utk mop lantai...nape nak tolong ke...?
TAK...NAIK MAIN BUIH...CEPAT LA...CEPAT LAAA....

jap...mama nak sapu sampah dulu..nanti angkut skali ngan sampah2...
ALAHHHHHH....LAMBAT LA MAMA NI...NAK LETUP2 KAN BUIH NI...CEPAT LAAA....

ABG IPAN...TAU TAK APE BENDA NI....NI MAMA CAKAP MOP...DALAM NI ADE SABUN...NNTI KITA BOLEH MAIN BUIHHH....
dah tepi...mama nak mop...

HUHHHHH....tengah mop...si ipan lompat atas mop...tpaksa la heret ngan dia2 skali sambil mngemop...si puteri plak sibuk letupkan buih2...lg besar buih lg giler...sampai pedih2 mata dorg main sabun...
letih tul buat keje ngan budak2 ni...sudahnya dua2 basah..tak pasai2 kena mandi terus....

SOCCER CAT.....WAHHH...PUTERI PUN NAK JADI PEMAIN BOLA SEPAK WEHH...

muahahhaa....ptg ahad...lepak2 umah...sambil tengok soccer kids tv3....
puteri lepak2 sebantal sambil tala montot kt idung aku...menci tul...ingat wangi ke...
pastu time iklan turun g minum air....skali aku lak tersepak bola...

selebihnye...biar video ni jer menceritakan...puteri leh jadi pemain simpanan soccer kids musim depan..sebab dia dh praktis...ekekeke
video

ok...pada pemain2 bola sepak kebangsaan..SILA TAKUT OK...puteri sudah praktis make perfect....

PUAN BUNGA MENGUNJUNGI (SPA) SUNYI SEPI...FUHHH...1ST CLASS BEB

BARU-BARU NI PUAN BUNGA TAK PUAS ATI DENGAN SERVIS PUSAT KECANTIKAN YANG AKU BAWAK...MENCI TUL...
so dia suruh aku bukak SPA kt umah plak...
amboi2...mengedik2 ekor suke yer puan bunga...
kena sikat, kena urut..kena sapu minyak johnson...
potong kuku...
amboi2...suke yer...bak sini RM40.00
ape ko ingat free ke...
NAH TENGOK LER PUAN BUNGA GEDIK2 MASA DI SPA SUNYI SEPI...
EKEKEKE

video

TERAPI PASIR DARI PUAN BUNGA

Sabtu ritu...aku hangin tak hingatttt...puan bunga tak habis2 blasah anak dia...sampai si kembar terdengkot2... mungkin tseliuh...satu lagi dah demam...
sebab kuku dh tembus paha blkg...tk pasal2 aku rendam montot kamu dalam besen puan bunga...
tuang air selawat kt muka kamu...(kot2 kena rasuk ngan jin)...
memang dah tak leh sabar ngan puan bunga gengster ni....penat mama letak nama kamu bunga la bungaaaaaa..... kamu ni agaknye bunga kaktus kot...garang sangat...


tengah dok hangin2...tibe dia tolak anak yang terdengkot2 suh dok dalam pasir...
risaukan pasir tu kotor...aku salin pasir baru...2-3 kali dia bebel kat anaknye....

APA KO BAT NI BUNGA...SURUH ANAK DOK DALAM PASIR...??!!
TETIBE TRUS TERINGAT APA YANG CIKGU BUAT DEKAT SI COOPY...
Subhanallah....rupenye memang ini terapi untuk kaki terseliuh...huhuhuhuh
pandai plak ko yer puan bunga...
dah blasah anak pastu tetibe bukak SPA....
tengok ler...sang anak tuh....aku sure dia pun tgh emo...kne paksa dok dlm pasir tuh...
tp dah tkmo jadi anak derhaka..dok jgk ler...

sudahnyer...tlelap....huhuhu...mak nye pandang jer....

past bgun balik...bru terperasan..."opsss...tertido plak..."

"mama ..tolong la aku....tk rock langsung dok dlm pasir ni..."


bila puan bunga dah keluar bilik...tengok ler...aksi2 terlampau budak ni...bila nak baik kaki tu deyyyyyyyyyyyy....!!!!




hahhahaaa....aku lak tesengih sorang2 tengok gelagat budak ni...nak keluar dri pasir tk berani...sudah nk tido dlm tuh...taat plak tu...mak dah kemana2 pun dia still dok dlm tu lg...huhuhu..
ko memang gengster puan bunga...sampai ko tkde kt situ pun anak still takut ngan ko...

Sabtu, 19 Februari 2011

HARUS PERGI.....HARUS PERCAYA...HARUS TERIMA...INI HAKIKAT...

Kita sering mahukan hari yg cerah, tapi Allah lebih mgetahui, hakikatnya hujan perlu diturunkan.
Kita sering inginkan kseronokan, jauh sekali ksusahan,tapi Allah lebih mgetahui, kesusahan itulah yang mgajar kehidupan.
Kita sering inginkan ketenangan, hakikatnya diri ini penuh dosa & kejahatan, tapi manusia tak dapat lari dari kesilapan.
Semua itu bukan hukuman, tapi sebagai tanda kasih sayang Allah agar kita lebih tabah

WAKE UP INA...WAKE UP....
.
.
.
.
.
.
TOLONG KEJUTKAN AKU DARI KESAKITAN NI....

DILUAR KEMAMPUAN KU....

Ramai bertanya...kenapa aku masih sendiri....macam mana nak menjawap soalan semacam tu...
aku siapa utk pertikaikan kenapa aku masih sendiri...
bukan nya aku tak pernah ada perasaan..aku manusia...ada naluri...hati..perasaan...
saban hari tersenyum...tapi siapa yang tahu...terlalu banyak tangisan disebalik senyuman tuu...
bukan hak aku untuk memaksa org menyukai siapa aku...
simpatilah pada aku...tolong jgn tanya soalan2 yg sangat mengguris hati ni..
jam 2 pagi...aku gagahkan diri untuk pergi jumpa kamu...
tapi...hanya pandangan...sindiran yg aku dapat...
apa dosa yg aku buat sampai semudah itu kamu jatuhkan hukuman pada aku..
tak suka tak apa...kamu boleh pergi dari hidup aku..
aku tak pernah menyuruh kamu mnyukai aku..
apatah lagi menghalang kamu meninggalkan aku..
setia ku sudah 6 tahun berlalu..meskipun berakhir dengan kematian...
aku dah cukup tabah dengan erti perpisahan..
inikan pula baru sebulan mengenali kamu...
SILAKAN... tk perlu mencemuh bagaimana keadaan diri aku...
aku tk pernah menghina siapa kamu..ikhlas dan sejujurnya menerima kamu..
tapi ALHAMDULILLAH...Tuhan lebih menyayangi aku...
bukan pinta aku semua ini terjadi...tapi mengertilah...
AKU LEBIH SAYANGKAN DIRIKU...KERANA TUHAN MENJADIKAN AKU SEBEGINI...
REDHA MENERIMA SEADANYA...

apa2 pun...terima kasih atas segalanya...tak perlu lagi berkunjung ke blog ini...tiada apa yang boleh kamu dapat...aku masih boleh hidup bersama anak2 cumelku...masih ramai sahabat2 dan teman yang boleh berikan aku kekuatan...maafkan aku.... 

Jumaat, 18 Februari 2011

APE COP MAMA ILANG...??! MAMA NAH AMIK COP TAPAK TANGAN....

EIIIIYEKKKK....
camnih nk suh mama bt cop kamu...

MAMA LAK NGANTUK TENGOK KORANG TIDO....WAAAAA KEJE TK SIAP LG...

semalam batin ku di dera...mata ku disiksa...1000x menguap2 tgk budak2 ni tido...
waaaaaa....budak2 boleh ke mama pindahkan kamu masuk bilik...
mama dah terpengaruh nih....plezzz...plezzz....
krooohh...

kreehhhh

kruuuhhh...

zzzz....ko dh kenyang tido je yer 

zzzzzzzzzzzzzz

zaaaaaaaaaaaaaaaaaa

zuuuuuuuuuuu...mama jom tido...jom...jom...

cejuk....ggrrrrrrrrrrrr....tido2...

krohhhh....kroh...

warghhhhhhh....

nyenyak ye....

yg ni tk leh blah tul...tido mcm meleleh....

huhuhuh....lg sikit...lg sikit...

hhehehe.....zzzzzzzzzz....

warghhhhhhh...nantuk2....
.
.
.
.
.
.
kijam tul korang....mama sibuk bt keje kt meja...kt situ la korang nk tido...
mama nak tido awal lg...bru kul 10....
isk...isk....apalah nasib aku ni...
mata dah separuh ni....

HAI...KENGKAWAN....INGAT SAYA LAGI TAK...SAYA BONG...

hai kengkawan mama...ingat saya lg tk...saya bong....
alah yg penah nyusahkan mama ritu...
panggil JPA amik saya atas bumbung...
so dek kerana sya asal atas bumbung...maka mommy MARIE ltk nama saya bong....
WALAUPUN SAYA NI POMPUANNN...WAAAAA
mama ubah sikit nama saya...
sekarang nama saya BONGI...ok laaa...ade skit2 bunyi ppuan..hehehe
saya sudah besar sekarang...sudah umo 8 bulan...hehehe besar la tu...
sudah cute2...saya sudah ade boypren...uncle bleng2 mama panggil...

mama selalu jgk jmput uncle bleng2 dtg umah mkn sesama...hehehe mama sya sporting ok...

mama....ape photoshot rapat2 ni...tk encem lngsung muka saya...

owh...saya lupa mandi..kejap yer...

dah sudah mandi pun mama tk siap2 lagi makanan...mama oiii cepat la...

dah selesai makan saya nak keluar balik..g ronda2 ngan uncle bleng2...
mama jgn risau yer uncle bleng2 baik..dia jaga bongi..

errrrr....mama mana bekas air kt sini...dh mengkelan ni...cepat2...mau pingsan...
.
.
.
.

ERMMM...PADA SAYANG MAMA BONGI...JAGA DIRI BAIK2 YER SAYANG..JGN BT SEMAK2 KT RUMAH ORG..JAGA DIRI..JGA AKHLAK...
MAMA SAYANG KAMU...