Blogger Layouts

Khamis, 16 Disember 2010

AIRMATA BAGAIKAN HUJAN...

tak seperti kebiasaan....
ahhh..begini kah rasanya bila adek dah balik rumah papa...
jejak saja kaki ke dalam rumah...
tiada sapaan..
tiada geselan di kaki...
tiada siapa mengejar aku ke pinggan makanan...


aku buka lampu rumah....
ramainya menanti aku...
duduk dikerusi panjang...terpandang pinggan makan adek..
ahhh...tidak seperti biasa...
ya Allah..kuatkan aku..kuatkan aku..
tapi hatiku tak kuat...
naluri ku bagai disentap2...
saba ina..saba...cuma sehari...percayakan doktor yang nak merawat..

aku amik kapas...pencuci mata...
angkat  si patrick..
sambil cuci mata...sambil airmata aku turun bagaikan hujan...
sampai tkena muka patrick..
tkebil2 patrick tgk aku...
maafkan mama...mama tak sengaja...
mama rindukan abg adek...
esok abg adek balik..kamu boleh main2 semula yer..

buka peti sejuk...amik ikan rebus..
panaskan air...rendam semula ikan..
gaul dengan nasi...
sambil kesat baki2 airmata..
tak sanggup aku nak tengok pinggan makan adek..

ahhh..aku harus terima segalanya...
ini kenyataan...
maafkan mama...
mama tak bermaksud nak abaikan yang lain2...


6 ulasan:

  1. terimalah hakikat satu hari nanti dia akan pergi juga. =))

    BalasPadam
  2. sabar yea SS. Ikah pasti diorang tetap kenang jasa SS

    BalasPadam
  3. nama dah doc,dia tahu ape kerjanya.
    kita yang xde ilmy kedoktoran tak boleh la cam ni.

    dan suatu hari nanti adek akan pergi...kenyataan mesti dterima

    sekian

    BalasPadam
  4. Besok kan adek balik.... sabar k.

    BalasPadam
  5. adek dh balik...cuma mmg sunyi btul bila dia tkde...cam ade satu benda yg ilang...diluar kebiasaannya...

    BalasPadam
  6. SS...sunyi SS...sepi lagi Yan...Subuh2 td Bubble hilang....mybe terjatuh dari tgkat 9...cari tapi masih blm jumpa...huhuhu...

    http://azean-duniaku.blogspot.com/2010/12/bubble-hilang-lagiiii.html

    BalasPadam

makasih sebab sudi komen...