Blogger Layouts

Rabu, 13 Oktober 2010

AKU NAK KENALKAN MAMA POI....

Agak kurang ajar kalau aku tak kenalkan siapa MAMA POI...
heehehe....
sebabnye.....takde mama poi...
takde la DAK GILER tuh....
ok...ni la rupanye mama poi masa mula2 sampai ke rumah pada 28 APRIL 2009...
CUMELKAN...EKKEKEKE....!!!!
SEKETUL JE...



OK....yang gambar bawah ni pulak..
fresh dari kampung orang asli...POS POI...sungai siput, perak...
sebab tu la namanye aku letak sempena nama tempat poi ditemui....
alkisahnya macam ni....
masa tu ada jamuan di SK POS POI....
so aku ngan group aku naik ke atas bukit sana..untuk set-up jamuan...
GRAND BEB....!!!
APE INGAT ORANG ASLI SMIKIN KEE...??!!
dorang makan western tuh....
ok...sambung alik...masa tengah2 setup jamuan tu..aku ade dengar budak2 dok main 'sesuatu'....
cuba perhati betul2....
warghhhhhh......!!!!!
!@#$%^&*()_+
bongok...!!!! kucing....la weiii....aku jerit..mintak kat budak2 asli tuh.... ape ka korang ni..tak baik tau main kucing macam ni...aku tanya pada penyelia asrama..mana ibu kucing ni...
penyelia jawap...ritu dia ada adik beradik 4 ekor...mama dia terlupa nak patah balik ambik dia...
lagipun kan hujung minggu..tingkap semua tutup...macam mana dia nak masuk ambik anak dia kat dalam...
so....
atas dasar kesian...si ANIMAL LOVER yang tak seberapa ni...bawak la balik dak kecik nih....
jenuh jugak la...
ye laa...masa bawak balik tuh...dia ade sakit mata yang sangat kronik...
jenuh ulang alik pegi vet kerajaan dan vet swasta...
dari sakit mata...dia kena plak cirit birit...sebab salah bagi susu...
terpaksa plak aku pegi ke klinik..cari susu kucing hutan..
dapat sikit...tapi mahal giler...1 sudu rm 7 hengget...
tapi takpe ko punya pasal kucing...
dah baik sakit perut ...dia tkena lak sakit kurus giler...
aku pegi vet lagi...kali ni mintak susu kambing (serbuk) alhamdulillah...
dapat....lepas minum tu..badan dia naik balik...
dah baik segala sakit...aku bawak balik kampung..jumpa dengan kucing MAK JANDA MEK...
(KUCING MAK AKU...)
aku tak tau mek ade kutu....mak aku lupa nak bgtau...
si kecik ni baguih punya golek2 main...maka terkena plak kutu...
waaaaaaaaaaaaa.....KO MEMANG MACAM2 LA....
bawak alik pegi vet...(sampai glamer la aku...)
kali ni doktor bg injection dan ubat sapu dekat tulang belakang kucing..
doktor pesan..ubat ni panas sikit...jangan bagi dia main panas...nanti dia mati...
dalam hati aku...DOKTOR NI GILA KA PAA....NAK BAGI MATI KUTU KE MATI KUCING AKU....
last skali...poi bebas kutu secara total...
sampai aku tak sedar...
poi...
kau dah besar rupanye...dah anak dara....
kali pertama tengok ko mengandungkan si chip...
sungguh indah ciptaanMU ya TUHAN....
berbaloi segala usaha aku jaga kamu selama ni...
tanggal 12 FEBRUARI 2010...Allah uji aku dengan teruk sekali....
hubungan cinta aku putus pada tarikh tersebut...
terasa dunia terlalu gelap...balik saja ke rumah...
ya ALLAH....KAU BAGI AKU DERITA...
NAMUN TAK LAMA...KAU BAGI AKU BAHAGIA....
poi selamat lahirkan anak 2 ekor..anak yang sangat cumel...
aku namakan CHIP n DALE...
NAMUN ALLAH..LEBIH MENGETAHUI SEGALANYA...
HANYA CHIP SAJA YANG TINGGAL...
poi mengiau2 mencari anaknya yang dah aku balut dengan kain tuala kecil...
penuh linangan air mata ...aku cuba bercakap dengan poi...
anak mu dale dah mati...poi seolah mengerti...
sambil aku tunjuk anaknya...
barulah poi berhenti mengiau...

kini segalanya sudah berlalu...CHIP dah pun semakin besar...kini poi bunting kembali...
hehehhe...aku sangat seronok...
poi mama yang sangat penyayang....25 jam sehari bagi anaknye minum susu....(terlebih 1 jam..)


poi...mama sayang sangat akan kamu...
sampai akhir nyawa mama akan tetap sayangkan kamu...
kerana kamu pernah mengembirakan mama suatu ketika dulu....
mudah2an Allah permudahkan dirimu untuk bersalin kelak...
ERKKK....!!! BERSALIN KE...HENTAM JE LA....




POI....MAMA SAYANG KAMUUUUUUU....MUAHHHH....



1 ulasan:

  1. sebak lak tetiba baca entry nie.

    nak nanges.

    kan..kucing buat kita gembira dkala kita dlanda kesedihan

    BalasPadam

makasih sebab sudi komen...