Blogger Layouts

Isnin, 14 Mac 2011

MAMAAAAAAAAAAAAAA.....LAPAQQQQQQQQQQQQQQQQ....!!!!!

muehehehehehe....seari suntuk tinggal budak2 kat umah...walaupun habis 1 beg dryfood aku agih2kan kat dalam umah....supaya dorang tak kelaparan....aku bajet 2 hari woo baru habis....
skali sampai umah semalam...clear semua...huhuhh
kesiannye anak2 mama....

MAMA MAKANAN KAMI SUDAH LEMAU SILA TUKAQ...

barulah ku tahu apa perasaan papa bila tinggal anak2 lebih dari sehari...
baru aku belajar...erti resah bila pk anak2 kt rumah ...
ade ke makanan lagi..
ade ke air lagi...
ok ke dorang...
kalau ade yang sakit....mahu ke  dia makan masa kita tak ada...
ade ke yang bergaduh....
macam mana keselamatan dorang....
ermm.....aku baru mengerti..kenapa tiap kali nak buat aktiviti...perlu dirancang ia nya takkan lebih dari sehari...kerana...anak2 perlu didahulukan...

MAMA KAMI PEMALAS HARINI....ADE KE BG MKNN DALAM TIN JE

sungguh banyak aku belajar dari nilai kehidupan seorang penjaga anak2 kecil ni...
aku pun bukanlah sepandai mana...tapi aku cuba untuk jadi seperti dia...
mahu berkhidmat seboleh mungkin untuk anak2 kecil..
aku tak berani nak handle yang besar2...maka biarkan yang kecil2 diserahkan pada aku...
yang besar...biar papa uruskan...aku tak pandai...
PUTERI SUNGGUH LAPAQ....RASA CAM NAK TUMBUK2 MUKA DAK NI...ABIS SEMUA PINGGAN DIA SAPU...WOI...PERUT TONG DRUM KEE....

3 ulasan:

  1. macam tu la rutin kami sekeluarga dulu kat kampung.. kalau nak kemana2 lebih dari 1 hari sorang kena korban jaga rumah utk bg makan anak2 bulu2 ni. selalunya sy yg sanggiup sebab pengalaman bercuti kat langkawi 1 family dulu, wasiat kat abg sepupu srh tlg bg makan comel2.. tp lelaki kan.. tak bleh harap. Balik umah lintang pukang jadinya sebab dorang lapar. lepas pengalaman tu.. biar la kalau orang lain nak pergi mana2 pun sy snggup tggu kat umah. tp skang dah kawen, dh hijrah jauh dr kampung tp rutin mcm tu still lagi di buat. kiranya nak pergi mana2 pun mesti rumah tu ada org utk bg makan comel2. bukan sikt.. maybe sekarang dah berbelas.. dulu berpuluh.. ada mati, ada hilang, ada lari

    BalasPadam
  2. Sama lah ngn i.. kalo nak kemana2 keluar dari penang, encik bf kena tinggal untuk menjaga kebajikan anak2.. kalo dua2 hilang, alamat ada anak2 yg tunjuk perasaan takmo makan. selalunya, encik bf tak kemana-mana.. Mommy depa ni la yang akan terbang sekali sekala. Sbb tu kalo kena balik kampung tgk mak, takleh lama2.. sabtu sesubuh pg dah terbang ke johor, ahad malam dah ada kat penang semula. Kalo nak ke kl, sabtu pg bertolak terbang, sabtu malam kang kena balik.. Jadik maafkan lah hamba kalo tak dapat bersama untuk aktiviti2 yg dianjurkan (or yg sendiri anjurkan hehe). Ampun bukkkkkk!

    BalasPadam
  3. huhuhu...mmg ye po kalo nk g mana2 1 famili, anak2 bulus harus diutamakn...sek bek jiran sebelah po ske kucen2, kalo agak2 lama nk tglkn umah mcm g beijing ari 2, yg kecik boarding kat KJVC, yg beso2, tglkn dgn jiran skali ngan 1 bag dry food diowang...alhamdulillah, smpi skrang bleh handle lg anak2 bulus nie...thanzz alot 2 my neighbour...

    BalasPadam

makasih sebab sudi komen...