Blogger Layouts

Isnin, 28 Februari 2011

TIDAK TAHU...APAKAH ITU SUATU PETANDA...KAMU AKAN MENINGGALKAN MAMA BUAT SELAMANYA...

malam jumaat yang lepas...aku bersungguh2 main bersama dua anak2 puan bunga...
tak tahu kenapa...hinggakan aku sempat mengambil 2 rakaman video..
kamu bersungguh2 bermain....
buat mama ketawa...
buat mama gembira...

mama suka tengok gelagat kamu...
yang begitu setia dengan bekas merah ni...nampaknya kamu masih ingat hukuman yang puan bunga bagi untuk kamu ye sayang....
kini...tak siapa lagi yang mahu bermain dalam bekas merah tu...
mama masih letakkan ditempat yang sama...
mama tak mahu ubah...biar ia abadi dalam kenangan
mama tetap sayang kamu...walau hanya sekejap...
mama suka main dengan kamu alang...
kamu yang paling tak sabar tiap kali bau ikan rebus...
sampai penah panjat kain mama...
mama ingat semua tu sayang...
mama sayang kamu alang...
mama harap kamu aman di sana...
.
.
.
.
kalian berdua tahu...sejak kalian bdua tinggalkan mama...puan bunga jadi macam separuh gila..
asyik bunyi mencari2 kamu...
walaupun sebelum ditanam...mama biar puan bunga membersihkan muka dan badan kamu berdua..
tapi sampai sekarang dia masih mencari kamu berdua..
sampai mama terpaksa bawak puan bunga ke klinik...
dia tak mahu bagi ulat, utek dan ucuk minum susu..
sampaikan susu puan bunga mengeras...
terpaksa dicucuk dan diberi antibiotik..
puan bunga lebih banyak menyendiri sekarang...
cuma kadang2 utek dtg minta dibelai...
.
.
.
.
mama dh habis airmata sayang...
mama tk sampai hati tgk puan bunga dalam keadaan sekarang...
lebih banyak temenung...
tiap malam mama bawak puan bunga tido sama2...selalu bisik kat puan bunga...
anak2 kamu dah tak ada...
BUNGA....MAMA HARAP KAMU TABAH SAYANG...
ANAK2 KAMU DAH ADA DISISI TUHAN...
INSYAALLAH...DORANG BERDUA DAH SERONOK KAT SANA...
KAMU KENA KUAT...JAGA ANAK2 YANG LAIN..

.
.
.
.
Puan bunga dengan mama poi sekarang dah boleh duduk sebelah2..mungkin mama poi ade bg kata2 semangat kot...ermm...sudah2 la bgaduh....sama2 menumpang....

1 ulasan:

  1. huhu..sedih baca entry yg ni..sebak2..

    BalasPadam

makasih sebab sudi komen...