Blogger Layouts

Isnin, 8 November 2010

ANDAI iNI PERJALANANKU YANG TERAKHIR...

sentap....tibe-tibe aku dah ade tengah2 lebuhraya...
mental block barangkali...


"Kenapa aku kat sini..."


diam lama jugak...bru aku sedar...sekejap tadi...
tayar belakang  tiba-tiba pancit dan pecah sama sekali...
menyebabkan kereta terbabas ke tengah jalan..
cepat-cepat aku keluar dari kereta bawa kakak sama..
Allah Masih Sayangkan aku.....


TAPI KENAPA...??!!


bak kata k.umi-e...mungkin niat aku dari awal nak selamatkan satu nyawa yang dibuang...maka Allah selamatkan aku...


owhhh...bas Konsortium amatlah laju....berkali2 lampu tinggi dinaikkan...
dannn...sempat brek...jem sekejap lebuhraya simpang pulai arah selatan....
tolong keluar tolak kereta ke tepi....


Allah selamatkan aku sekali lagi....Maha Suci Allah...kakak...kamu selamat bersamaku...


aku dah separa waras...duduk bersila di tepi lebuhraya...huhuhuuh... dah macam peminta sedekah bersama kakak...kami menunggu bantuan PLUS...
belum pun sempat nak menapak ke telefon bantuan PLUS...polis bantuan PLUS pun sampai...


Allah...KAU selamatkan aku sekali lagi...kakak...kita akan selamat sbentar lagi..nanti balik mama gaulkan nasi dengan ikan rebus..


aku cuba buka carrier kakak...
YA Allah...kau tido rupanya...
sikit pun tak hiraukan hujan rintik2...
sikit pun tak heran sejuk angin malam...
sikit pun tak hirau bunyi bising kenderaan lalu lalang...
mengantuk sungguh kau yer kakak...
takpelah..mama  tahu kamu mengantuk...
selama ni tidur bertilamkan tar jalan...
hari ni kau ada tilam yang empuk untuk kau beradu...
tidur la kakak...sementara mama tunggu kereta di tarik...


untuk PAPAMEOW.. saya betul2 mintak maaf..sebab saya terpaksa guna dulu duit yang sepatutnya saya bankin untuk papa semalam...maafkan saya... nanti saya ganti semula secepat mungkin...


untuk ROZI...ampunkan saya...tiap detik di atas jalan semalam...saya hanya terfikir... andai inilah perjalanan terakhir...maka maafkanlah saya...kerana janji saya yang tak tertunai pada kamu....


untuk mr T...kalau itulah perjalanan terakhir...maka tak sempat ler sya nak jadi tourist guide incik untuk naik ke Cameron nnti...


untuk ME , k.yus, dan lain2...yg tk tersebut...termasuklah PH...sila ampunkan patik...hhuhuh


walaupun aku tahu..perjalanan ini akan terhenti juga satu masa nanti...tapi izinkanlah buat seketika aku cuba mengubati mata adek...


kalau aku takde nanti..sila la adopt sorang sikit anak2 aku yer...


sekian entry insaf...

10 ulasan:

  1. syukur alhamdulillah SS selamat.

    entry nit buat airmata ku mengalir laju.

    Allah masih sayangkan kamu. Kami sayangkan kamu. walau baru berkenalan namun trasa seaka sudah lana berkenalan..keikhlasan.

    mungkin....ada doa2 kawan2/cumel2 yang makbul spy kamu selamat.

    amin. SS masih ada d dunia nyata.

    BalasPadam
  2. ME...thanks...tp itu la yg tepikir dlm kepala spnjg dok tunggu bantuan smpai...kalau la bas ni rempuh aku smlm...
    apa jadi dgn anak2 aku kt rumah..huhuh...Allah masih sayangkan saya...

    BalasPadam
  3. Syukur Alhamdulillah sahabat ku ini selamat. Bila kejadian ni Cik Sunyi? Tergamam kite baca.

    Ada hikmah sebalik setiap kejadian. kami sentiasa mendoakan keselamatan dan kesejahteraan Cik Sunyi sekeluarga. Syukur segalanya selamat...

    BalasPadam
  4. ALHAMDULILLAH DAN MUJUR SELAMAT....PH DAN KELUARGA SENTIASA DOAKAN YANG TERBAIK UNTUK KAK SS

    BalasPadam
  5. Alhamdulillah...semuanya selamat..

    BalasPadam
  6. alhamdulillah...tima kasih pada semua yg mendoakan saya...igt yer...tlg adopt anak2 sya kalau sya tkde nnti...

    BalasPadam
  7. sedihnya..moga kita berjumpa lagi~

    BalasPadam
  8. sedihnya baca entri ni, tp syukur alhamdulillah SS selamat

    smoga SS akan hidup bahagia sihat dan sentiasa dilindungi oleh-Nya bersama anak-anak bulus tersayang, amin...

    BalasPadam
  9. syukur alhamdulillah...korg2 pun bawak keta hati2...yg pnting periksa taya spare...ade angin atau tk...kalau tk anda akan menyusahkan pihak PLUS...nk ke hulu..ke hilir...

    BalasPadam
  10. huhuhu...alhamdulillah cik sunyi & kakak slamat....nie la antara dugaan yg MAHA ESA turunkn utk menguji kesabaran & kewarasan ikiran kte....
    kengkawan smua akan doakan yang terbaik tuk cik sunyi......
    mcm falsafal k.yus la...'luv the one who luv's u & who doesn't...gud karma will be bless in a gud way & vise versa'....
    KAMI SAYANG CIK SUNYI & ANK2 BULUSMU ITU....

    BalasPadam

makasih sebab sudi komen...