Blogger Layouts

Selasa, 11 Januari 2011

YANG......MAMA TETAP SAYANG KAMU....

YANG DATANG...
snoopy..
mama sayang kamu...mama tahu org buang kamu...mama akan bawak kamu pulang..pandai2lah kamu jaga diri ye sayang...

YANG KEMBALI...
tijani..
hampir seminggu kamu hilang...mama macam nak pitam mencari kamu...
akhirnya mama tampal muka kamu seluruh taman..alhamdulillah..mama jumpa kamu kembali..tapi mata kamu cedera...kelopak mata di cakar anjing..mudah2an kamu ambillah ikhtibar...jangan keluar rumah sesuka hati lagi ye sayang...

YANG PERGI...
kakak....
mama tak sanggup menatap wajah kamu...kamu pergi depan mata mama dan doktor Kaur...mama dah cuba sedaya upaya membawa kamu merata klinik..
akhirnya nyawa kamu berakhir di atas meja rawatan...mama menangis semahu2nya depan doktor...sampai nak hulurkan duit pun doktor tak mahu ambil...

tiger...
mama tahu kamu berjangkit demam dengan kakak...maafkan mama lmbat kesan kamu dari awal..sebab kamu asyik terlompat2 mama ingat kamu sihat..
rupanya pagi tadi kamu tiba2 lembik..mama suapkan nasi bubur...ermm..doa mama andai inilah hayat kamu terakhir kamu pergilah dengan tenang...tak perlu tunggu mama pulang...ya Allah...kamu ambillah dia dengan tenang...kerana dia sungguh baik..

putih...
kamu adalah klon tijani..kamu hadir sewaktu mama btul2 rindukan tijani... alhamdulillah kamu btul2 manja..tapi sebaik saja tijani kembali...tak semana2 kamu pula tinggalkan mama...mama menangis lagi sayang...

ya Allah kuatkanlah aku...
aku btul2 tenggelam dan hanyut dalam kesedihan yg tak sudah2,...
buat anak2 mama yang sudah pergi...ampunkan mama...kalau mama terlewat merawat kamu...mama doakan kalian semua aman disana....

6 ulasan:

  1. inilah dugaan yg perlu ditempuhi jika kita ada haiwan peliharan, pergi mereka kdg kala tanpa dijangka..

    SS tabahkan hati yer..

    BalasPadam
  2. sedey...moga ss tetap tabah yer...kakak sakit apa?

    BalasPadam
  3. huhu, nk nangis anis bca...
    bla kucing anis mati pon, anis nangis smpai mak marah...tp kita kna redha, setiap yg pergi akan kmbali...Allah lg syg diorg dr kita...

    BalasPadam
  4. Semoga si cumel2 yang pergi meninggalkan akak itu aman di sana...

    kepada kak ss harap sabar atas kehilangan cumel2 tersayang.

    dari MH & PH

    BalasPadam
  5. aiiii..sedih plak bace..hurmmm.sabar ye kak.sy pun rindu ank2 sy.dorg kt kampung.xleh nk bela kt KL kecian.dok dlm rumah je.

    BalasPadam

makasih sebab sudi komen...