Blogger Layouts

Rabu, 8 Disember 2010

PETUA NAK KASI KUCING JUNIOR MESRA DENGAN KUCING SENIOR

tadi ada kawan aku tanya...
camner aku punya bulus2 semua mesra alam..
kalau nk menyembur pun dalam 1/2 jam jer...

camnih...
aku pun blaja dari super duper senior aku jugak..
so sekarang aku nak turunkan petua ni kt korang...

IBU KUCING MAHU TERIMA ANAK KECIK LAIN
1. mula2 kurung dulu dak kecik ni dalam sangkar...kasi dia cool down..
2. bg mummy tengok dak kecik ni..cium2 dari luar..
3. bersihkan tangan kite..lap kering2..
4. tapak tangan kite ni...dua2 belah..sapu dekat badan mummy..
5. lepas tu..tapak tangan tu kita sapu lak kt dak kecik...
    (ulang 3-4 kali) sapu seluruh badan
6. part ni yang paling penting, tapak tangan yang sama...sapu muka mummy...
    then sapu kat badan dan kepala dak kecik..
7. insyaAllah...mummy dah bau badan dia kt dak kecik..
8.lepas tu..terus letak dak kecik kat mummy...

INSYAALLAH...tu la yang selalu aku buat kt semua anak2 kucing yang aku bawak balik..sama jugak kalau kita tkmo dia lawan sesama sendirik...
buat benda yang sama...kalau boleh lap dulu badan kucing yg baru bawak balik...supaya takde bau kucing luar...

SELAMAT MENCUBA KAWAN2....

7 ulasan:

  1. uuuee...x penh tepikir lak..hehe
    btw, nice info..hehe

    BalasPadam
  2. guna lah...insyaAllah...agak berkesan ler setakat nih..kalau baby kecik sgt...picit sikit susu ibu tumpang dan sapu ke mulut kitten baru..insyaAllah...dia akan bau itu susu dia..

    BalasPadam
  3. tq for sharing.

    lau kucing besar lak cane?
    buat balik kucing yg dah dewasa maksud saya

    BalasPadam
  4. tq..tq SS...petua yg sangat berkesan...dah try kat baby KIPPI..bg kat MOLLY..terus MOLLY jilat2 anak KIPPI tu..hehe..sesaja nak test petua ni..tapi anak KIPPI tak nak nenen MOLLY..kena sapu bau mak dia dulu kot..heheehee..

    BalasPadam
  5. oh tengkiu mama SS, leh cuba lah pasni :)

    BalasPadam
  6. heheheh...cube2...keen...biasanye nak biasakan anak terima ibu tumpang mmg lmbt skit...tp leh jgk..try sapu tgn kt nenen ibu..pastu sapu kt mulut dia..nnti dia ade bau yg sama...

    BalasPadam

makasih sebab sudi komen...